'DET HANDLAR OM REVOLUTION'

Helgen har varit konstig. Konstigt men sjukt bra. Vanlig men ovanlig. Som så många gånger har vi hängt på Kallholmen hos Emilia. Ätit middag. Gosat. Pratat. Men nu pratar vi om större saker. Gått på stan och låtsats kolla på kläder. Men spanade egentligen efter annat. EMMA. (Hon tyckte det var skönt att jag såg ut som vanligt. Hon med. Men jag tror inte att vi är som vanligt) Gått armkrok genom stan. Känt att byggnaderna krympt. Caféerna stänger fyra en Lördag. Köpt kinamat istället. Legat i soffan och pratat om allt. Insett att man inte kan gå ut som nittonåring en Lördag. Att försöka endå är inte värd förödmjukelsen om man inte skulle ta sig in. Tagit en impuls bio. Kommit tio minuter försent till filmen. Pratat om att man märker att vi är lantisar för att vi alltid går mitt på vägen då det är snö. För vi är vana att det inte är plogat. Då kanske man råkar gå ner i diket. Legat i sängen och pratat om allt. Imorse var det så mycket snö att jag var tvungen att sno en stor sop från ett hyreshus för att få fram bilen. Så om du bor i hyreshus. Och saknar sop. Kom och hämta. Ligger i min bil. Fast nä. Jag ställde tillbaka den. Tänkte att det kanske var en gammal man som behövde den bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0