'SÅ DJUPT IN I DET VITASTE VITA'

Idag vill jag flytta hemifrån. Köpa lägenhet. Eller kanske ett hus. Varje dag får jag nya idéer om hur jag ska inreda. Och allt ryms ju inte i en liten lägenhet. Men jag måste ha en tegelvägg i mitt hus. Stora höga fönster. Högt i tak. Och en öppen spis. Helst en såndär gammal rund. Jag vill ha gamla möbler.  Persiska mattor. Gamla blommiga serviser. Fina burkar. Stora ljusstakar. Doftljus. Tavlor. Prydnader. Ett personligt hem. Jag vill tvätta. Stryka. Baka. Åka och handla i fleece tröja och uggs sent på kvällen. I flera timmar. Koka te och se på skärgårdsdoktorn. Allt sånt. Men det får komma i nästa kapitel av mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0