GAMLA VS NYA LINDA

Idag gick jag till Covent Garden market (far inte dit, hemska tider. Ingenting motför Portobello Road market eller Camden Stable market). Påvägen hem gick jag in på UO för att köpa en grå hood (så jag kan sluta snåla på Rosis gryyyymt snygga och moderna Oneil tröja). Den nya Linda la försiktigt tillbaka tröjan och gick istället till H&M för att köpa en nästan lika fin för halva priset. Gick nedför trappen. In på killavdelningen. Plockade fram en grå hoodtröja. Sneglade åt sidan. H&M trend för killar? Kan ju i alla fall kolla. Finns säkert inget för mig. Kände hur den gamla Linda kom krypandes. Plockade på mig en tröja. En till. Tre till. Tillslut gav den gamla Linda den nya Linda en rak höger och vandrade in i provhytten med åtta tröjor. Nu sitter jag här med tre nya tröjor och ingen hood. Tänker att det faktiskt är okej att komma hem med en ny garderob när man varit här i tre månader. Men om det fortsätter såhär kommer jag komma hem med två nya, väldigt fina dock, garderober. Och det är inte okej. Därför ska jag spendera min morgondag med Amme i Kensington. Vara lite kulturell och se på trädgårdar och palats. Undra vilken tröja jag ska ta på mig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0