Om han hade någon att komma hem till skulle han gått hem

De personer som jag gör att jag ibland vill spricka av medlidande är ensamma medelålders män. Typ sånna. Var en på jobbet idag. Från 5 till 11. Han sitter alldeles själv och smuttar på några öl. Bara observerar alla andra som kommer och går. Sånna som kommer med arbetskollegor. Med sina kompisar eller familjer. Ibland går han ut och tar en cigarett.  Han satt kvar och rökte när jag gick hem efter stängning. Jag tror att han är världens snällaste och gosigaste man. Men världens ensamaste. Till råga på allt vann han en vinst på kanske 200 £. Jag tänkte direkt ’Tur i spel otur i kärlek’ Hoppas att det kommer in en lika ensam medelålders kvinna någon dag. Så de kan leva lyckliga i alla sina dar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0