LONDON LIFE

Dagen har varit den sämsta hittills. Min tryout var hemsk. Jag blev inkastad av att servera 120 personer. Ingen sa vad jag skulle göra. Blev utskälld då jag inte tagit in tallrikar eller serverat efterrätten.  Fast ingen gett mig instruktioner. Mina medarbetare röt åt mig då jag råkade stöta in i dem medan jag bar en bricka full med öl. Fem olika smaker och kunde inte se skillnad på vilken öl som var vilken. Värst av allt var när två äckliga gubbar flinade åt mig hela tiden. Kastade kommentarer. Tog kort på mig med mobilen. Höll uppe plånboken. En mamma började ryta efter mig att hennes son älskade mig och ’he want’s you’. Alla runt bordet skrattade. Trodde faktiskt att jag skulle klara sånt. Åtminstone säga emot. Men efter två och en halv timme orkade jag inte mer och mötte upp min fina lilla familj.

-

Några timmar senare gick jag Ros och Madde ut på en promenad. Sedan kändes allt mycket bättre. Ovan; vår runda. På en timme hade vi rundat Big ben och London eye. That’s our life. Imorgon är det nya tag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra gjort! Att du provade och sen vågade tacka för dig och sa att du fått annat jobb.



Vilka hääärliga bilder av storstaden i mörker.



Kram

Mamma

2010-09-12 @ 11:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0