'JAG MÅSTE FÅ...'

KLAGA. Ush. Uäh. Blä. Jag är inte gjord att stiga upp halv sju på morgonen, sitta i tre timmar på ett kontor och hoppas på att få jobba. Åka hem för att det inte finns jobb. Eller också få en google map karta i handen. Instruktioner som aldrig stämmer. Mitt i svarta natten, typ. Ge sig ut i iskalla Oslo. Och med mitt lokalsinne försöka leta reda på buss, tunnelbanestationer, byggnader och rätt dörr samtidigt som man är livrädd för att bli våldtagen. Och sedan slita ihjäl sig med att baka rullpizzor och baguetter för att ha råd med potatis. Idag gick det så långt att jag till och med frågade en främmande man om skjuts för att jag frös så jag skakade och snodde tepåsar och varma koppen från Adecco kontoret. Oj oj. Ooops. Hoho.
Nu ska jag baka scones och se film med tre av mina kvinnliga sambos. Hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0