'JAG GÖR SOM AMANDA'

EN VARDAG FÖR LINDA I OSLO; Väckaren ringer 06,30. Jag snozar till 06,50. Klär på mig. Sätter upp håret. Borstar tänderna. Packar väskan. 07,07 går jag till busen som går 07,11. Byter buss i Helsfyr exakt 07,32. Är framme på jobbet 07,50. Jobbar fram till 10,00 (med Bosninen som är en av mina bästa vänner här i Oslo, hon är kung och tycker om mig precis som sin egen dotter). Äter frukost. 10,15 fortsätter jag med mitt viktiga jobb. 13,00 är det lunch. Städar undan till 14,30. Då jag antingen åker in till stan. Sedan till träningen. Eller också raka vägen till Elixia. Är oftast hemma till 18,00 (eller 22,00 om det är sen träning) och då lagar jag middag. Soppa. Gröt. Eller ugnstekt potatis. Sitter vid datorn. Tittar på serier.  Somnar ofta vid 22,00 – 23,00. Sedan börjar proceduren om igen. Men den har sin charm den med. Och helgerna är väldigt goos.  Jag har ju gett mig fan på att lyckas spara pengar då jag är här. Spelar ingen roll om det blir 500 eller 5000. Det är mitt mål. Och om 5 veckor åker jag hem. Jobbar förhoppningsvis en helg. Åker till fjällen och sen är det typ sommar. Sedan Augusti/September och då ska jag spräcka alla pengar jag skrapat ihop genom att - dra burar Serverat korv Blippat varor Gjort mackor Hackat salla. Och jobbat i disk Blivit raggad på av äckliga lastbilschaufförer (brukar faktiskt stå och fundera ut kaxiga kommentarer till försvar om de skulle börja trakassera mig) som även säger åt mig att klippa luggen. Klipp magsäcken i mitten säger jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0